informacja

Marketing oraz reklama czyli ich rola w życiu codziennym
Podkreślenie faktu, że marketing jest zbiorem działań i instrumentów, wskazuje na jego systemowy charakter, oraz na charakter instrumentalno-czynnościowy. Charakter systemowy marketingu oznacza, że nie może go utożsamić z pojedynczym instrumentem bądź jednostkowym działaniem. Natomiast pojedyncze działania i instrumenty rynkowe mogą występować jako elementy marketingu tworząc wzajemnie powiązaną całość. Marketing gromadzi w sobie zróżnicowane elementy. Jednym z nich są kategorie instrumentalne (instrumenty), które nie są bezpośrednio powiązane z wykonywaniem określonych czynności oraz należą do klasycznych kategorii regulacyjnych. Kolejnym elementem struktury marketingu są działania, będące odzwierciedleniem nawarstwiania się pewnych czynności, za pomocą których można oddziaływać na rynek. Informacje do konsumenta mogą docierać z różnych źródeł. Mogą to być środki masowego przekazu (telewizja, radio, prasa, kino, internet), środki dekoracyjne (ekspozycje, wystawy, pokazy) i inne (naklejki, wlepki, plakaty, ulotki), informacje mogą też pochodzić od znajomych bądź przyjaciół. Skuteczność oddziaływania poszczególnych środków przekazu na psychikę człowieka jest uzależniona od jego percepcyjnej wrażliwości na informacje związane z poszukiwaniem alternatywnego wyboru. Jeżeli odczuwana potrzeba jest potrzebą podstawową, to zostanie wykorzystana każda okazja aby ją zaspokoić. Natomiast w przypadku potrzeby wyższego rzędu, człowiek może funkcjonować przez dłuższy czas bez jej zaspokojenia. W tym czasie zwraca on uwagę na wszelkie dostępne informacje, które mogą wskazać różne sposoby zaspokojenia tych potrzeb. Proces gromadzenia alternatyw może trwać do czasu, aż konsument uzyska wystarczającą ilość informacji o rodzajach zaspokojenia potrzeby.Konsument, który przystępując do rozwiązania problemu, przeważnie nie ma rozeznania
Młodzi, wykształceni i kompletnie nieprzydatni - Dziennikarstwo
Wiele szkół oferuje dzisiaj kierunek dziennikarstwa. Zazwyczaj jest na niego dużo chętnych. Spróbować chcą osoby, które o tym fachu nie maja zielonego pojęcia. Jednak czas studiów jest bardzo przyjemny. Niewiele się robi i wydaje się, że młody człowiek znalazł to, czego szukał. Niestety, gdy kończy studia i szuka pracy w swoim wymarzonym zawodzie, okazuje się, że nikt go nie chce. Młodzi ludzie, choć dobrze wykształceni, bo maja szereg papierków, rzadko nadają się do jakiejkolwiek pracy. Jeśli ktoś prowadzi poważną gazetę czy telewizję nie może sobie pozwolić na marnowanie czasu na to, by wszystko pokazywać palcem. Młodym dziennikarzom często brakuje zapału i podstawowych umiejętności. Nie wiedzą o czym napisać, z kim porozmawiać i jakie zadać pytania. Jest to efekt tego, że zmarnowało się czas na studiach i w szkole średniej i już wtedy nie zaczęło się udzielać na łamach chociażby gazetki szkolnej. Często osoby bez papierka z tytułem magistra okazują się znacznie lepszymi dziennikarzami, bo posiadają pewien warsztat. Praca dziennikarza nie sprzyja kontaktom rodzinnym. Reporter musi być zawsze na miejscu najważniejszych wydarzeń, dlatego czasami nawet w środku nocy czy obiadu z rodziną wyrusza, by coś zrelacjonować czy zdobyć informacje do napisania artykułu. Zazwyczaj godziny pracy nie są normowane. Teoretycznie to dobrze, bo dziennikarz sam ustala kiedy ma pracować. W praktyce wygląda to tak, że pracuje nieustannie i nie ma czasu dla rodziny. Dlatego, większość rodzin dziennikarzy często się

Mapa

Najpopularniejsze

  • Może nie jest to typowe hobby, a jedynie pewna forma spędzania wolnego czasu, ale trzeba i o tym ws...
  • Według wielu specjalistów kryzys do Polski jeszcze całkowicie nie dotarł. Inni są jednak odmiennego...
  • W każdej stacji telewizyjnej, co najmniej kilkanaście razy dziennie można natknąć się na tak zwane ...

MG F-type Magna

Bardzo rzadko spotyka się ten samochód. Samochód sportowy MG F-type Magna jest naprawdę wręcz niewyobrażalnie rzadko spotykanym wozem. Oczywiście nie ma nawet najmniejszych szans na to, abyśmy znaleźli samochód MG F-type Magna gdziekolwiek na ulicy. ...