kanał

Czaszka
Najpóźniejsza znana czaszka neandertalczyka, z SaintCésaire we Francji, miała najwyraźniej cechy typowe dla ludów, które zastąpiły w Europie neandertalczyków. U najwcześniejszych poneandertalskich Europejczyków nie występuje zespół cech ani współczesnych, ani archaicznych mieszkańców Afryki, a większość ma mieszankę tych cech. Z materiału, jakim dysponujemy, wynika raczej, że neandertalczycy albo wyewoluowali w późniejszych ludzi, albo krzyżowali się z nimi, a być może i jedno, i drugie. David W. Frayer z University of Kansas i Fred H. Smith, obecnie zatrudniony w Layola University of Chicago, odkryli, że wiele cech właściwych jakoby wyłącznie neandertalczykom, można odnaleźć u późnopaleolitycznych, mezolitycznych i jeszcze późniejszych Europejczyków. W rzeczywistości jedynie nieliczne cechy neandertalskie zupełnie znikają z późniejszego europejskiego materiału szkieletowego. Utrzymują się typowe, bardzo wyraźne cechy takie jak łatwy do zauważenia wydatny nos (charakterystyczny dla neandertalczyków i późnych Europejczyków) i dużo drobniejsze, jak choćby szczegóły ukształtowania tylnej części czaszki. Dobrym przykładem może być kształt otworu żuchwowego ujścia kanału nerwu żuchwowego po wewnętrznej stronie szczęki dolnej, w miejscu, w które dentyści wstrzykują środek znieczulający. U wielu neandertalczyków górna część owego kanału gnykowożuchwowego jest zakryta szeroką blaszką kostną, u innych zaś brak takiego "mostka". Wśród skamieniałości z Europy "mostek" występuje u 53% neandertalczyków i u 44% ich najwcześniejszych późnopaleolitycznych następców, ale u ludów z końca późnego paleolitu, mezolitu i współczesnych udział ten spada poniżej 6%. Tymczasem u kopalnych i dzisiejszych mieszkańców Azji i Australazji ów "mostek" występuje
Kanał - Prawdziwy mężczyzna
Warsztaty samochodowe są przeważnie wyposażone w kanał, ponieważ dzięki niemu posiadamy bardzo dobrą możliwość zaglądania pod samochód, co znacznie ułatwia jego naprawę. Musimy wiedzieć, że każdy szanujący się warsztat samochodowy posiada kanał, aczkolwiek w dzisiejszych czasach rola kanału zostaje zastąpiona przez specjalistyczne narzędzia określane mianem podnośników, które podnoszą nasz samochód na taką wysokość, aby można było sprawnie naprawić jego podwozie. Ogólnie kanały przydają się z tego względu, że bez większego wysiłku można wejść pod samochód jednocześnie bez obawy, że podnośnik się zniszczy i następnie opadnie na nas, ponieważ kanał jest to bardzo prosta konstrukcja, polegająca jedynie na wykopaniu dziury w ziemi i następnie najechanie na nią samochodem. Oczywiście kanały są nieco udoskonalone, ponieważ posiadają najczęściej murowane ściany wyłożone płytkami, aby jednak poziom higieny w danym warsztacie był dość efektywny. Kanały muszą być odpowiednio głębokie. Kanał w warsztacie samochodowym bardzo mocno się przydaje, ponieważ to właśnie dzięki niemu możemy oczywiście bardzo szybko naprawić samochody od spodu. Podwozie samochodu to element, który musi być utrzymany w jak najlepszym porządku, a więc okazuje się, że oczywiście zaglądanie pod samochód jest bardzo ważnym czynnikiem, a więc koniecznością jest posiadanie kanału samochodowego, ponieważ bez tego nie uda nam się niczego osiągnąć. Kanały samochodowe są często widywane u wszelkiego rodzaju mechaników samochodowych, ponieważ dzięki nim są oni w stanie bardzo szybko uefektywnić naprawianie samochodów. Stosowanie kanału samochodowego jest niesłychanie proste, ponieważ wymaga się

Mapa

Najpopularniejsze

  • Kto choć raz był w miasteczku takim jak holenderskie Helmond, ten już nigdy nie będzie się w stanie...
  • Heblarka to urządzenie elektryczne, na wyposażeniu stolarni. Bardzo rzadko spotyka się heblarki na ...
  • Wielu ludzi ulega reklamom, wszyscy jesteśmy na to narażeni w takim samym stopniu, bo każdy z nas n...

Biorąc ulotkę

Biorąc ulotkę do ręki, większość z nas nawet na nią nie spojrzy, tylko bez wahania wrzuci ją do najbliższego kosza.Niejedna osoba zastanawiała się zapewne nad tym, czy ludzie, którzy od niechcenia przyjmują ulotki, choć zbadają je wzrokiem. Kiedy idz...