prasa

Nagroda Pulitzera - Środowisko dziennikarskie
Grand Press jest uznaną za najbardziej prestiżową nagrodą dla dziennikarzy w kilku kategoriach. Po raz pierwszy została przyznana w tysiąc dziewięćset dziewięćdziesiątym siódmym roku, a jej pomysłodawcą jest miesięcznik traktujący o tematyce dziennikarskiej Press. Nagroda przyznawna jest za różne osiągnięcia w dziedzinie dziennikarstwa prasowego, telewizyjnego oraz radiowego. Podczas wyróżnień jest także typowany Dziennikarz Roku, co dla niego jest największą możliwą na naszym terenie nagrodą, jaką dziennikarz może odebrać. Inne kategorie wyrózniają przeróżne, konkretne materiały - od audycji radiowych, reportaży telewizyjnych, wywiadów, a na artykułach w gazetach kończąc). Nominacje przyznawane są przez selekcyje jury, które dokonuje wyboru wśród wielu zgłoszeń przeróżnych redakcji. Jednak ostateczną decyzję podejmuje redakcja Grand Press, która kieruje się przeróżnymi kryteriami, takimi jak charakter materiału, zachowanie standardów etycznych, walory warsztatowe i tak dalej. Dziennikarstwo śledcze, publicystyka, reportaż, dziennikarstwo specjalistyczne oraz news to kategorie, w jakich przyznawane są nagrody. Nagroda Pulitzera jest amerykańską nagrodą przyznawaną za dokonania literackie, muzyczne i dziennikarskie.
Korespondenci sportowi nie są obiektywni? - Dziennikarstwo
Relacjonowanie zawodów sportowych to jedna z najtrudniejszych spraw w dziennikarstwie. Z jednej strony owszem - to zupełnie inna wiedza i inne umiejętności niźli w przypadku dziennikarstwa bliskiego polityce, prawi czy ekonomii. Żeby napisać relację z meczu do dziennika wystarczy znać sto słów - tak mówi teoria. Dużo trudniej jednak o obiektywność. Dziennikarz sportowy zawsze jest sercem po stronie jednej z rywalizujących drużyn. Tym bardziej, jeśli dziennikarz relacjonuje mecz reprezentacji swojego kraju. Każdy się czuje wtedy patriota i utożsamia z ojczyzną. O obiektywizm ciężko, bez względu na wynik. Czy to będzie sport indywidualny, czy drużynowy to zawsze mamy swojego faworyta. To wedle niego dziennikarz prowadzi swoje relację. Jeśli zawody - tudzież mecz - zakończy się samotną porażka to rozgoryczenie zawsze bierze górę i spływa na sportowca fala krytyki. Jeśli nasz faworyt wygrywa, to dziennikarz pieje z zachwytu. To wynik decyduje o relacji... a gdzie tu idea dziennikarstwa? Mediów jest wiele. Radio, telewizja, internet,
Marketing oraz reklama czyli ich rola w życiu codziennym
Kolejnym przykładam miejsca, gdzie można spotkać wiele różnego typu reklam, jest takie medium jak gazety. Jest to bardzo dogodne miejsce na zamieszczanie reklam, w którym aż roi się wręcz od przeróżnych ogłoszeń o charakterze marketingowym. Reklamy zamieszczane w gazetach powinny być czytelne, przejrzyste i przede wszystkim kolorowe, aby zwracały na siebie uwagę i przykuwały spojrzenie czytelników. Jest to bardzo ważne, ponieważ rzucając tylko jedno spojrzenie na taką reklamę, jest się w stanie podświadomie zapamiętać jej ogólną treść w sensie kolorystyki i skojarzenia z produktem, a czasem nawet można zapamiętać w ten sposób nazwę reklamowanego produktu. Dlatego też specjaliści zajmujący się właśnie tą kwestią, czyli tworzeniem reklam o charakterze graficznym, które mają jak najskuteczniej przykuwać uwagę czytelnika danego pisma, a najlepiej jest, gdy taka reklama znajduje się na okładce czasopisma bądź na pierwszej stronie dziennika, ponieważ wtedy istnieje realna szansa na to, że osoba, która nawet nie kupuje takiej gazety, a tylko widzi

Mapa

Najpopularniejsze

  • Mechanik potrzebnyMechanik to osoba z odpowiednim wykształceniem i doświadczeniem, osoba, która w w...
  • Zazwyczaj to rozmowa kwalifikacyjna kończy proces rekrutacji i jest ostatecznym sprawdzianem dla ka...
  • Jak wykazali Wu Rukang i Zhang Yinyun z Chińskiej Akademii Nauk, nawet w ciągu nieco ponad 150 tys....

Marketing oraz reklama czyli ich rola w życiu codziennym

Marketing jest zbiorem wewnętrznie zintegrowanym, który ukazuje wzajemne dostosowanie do siebie oraz uzgodnienie poszczególnych działań i instrumentów. Wzajemna integracja działań i instrumentów jest ważną cechą marketingu, bez której to poszczególne...