Biorąc ulotkę

Praca Biorąc ulotkę do ręki, większość z nas nawet na nią nie spojrzy, tylko bez wahania wrzuci ją do najbliższego kosza.Niejedna osoba zastanawiała się zapewne nad tym, czy ludzie, którzy od niechcenia przyjmują ulotki, choć zbadają je wzrokiem. Kiedy idziemy ulicą z pewnością niejednokrotnie napotykamy ludzi, którzy dla świętego spokoju biorą jedną z ulotek, a następnie maszerują przez całą ulicą w nadziei, iż nikt więcej nie będzie maltretował ich reklamami. Wbrew pozorom takie zachowanie może tylko sprowokować osoby, roznoszące ulotki, bo skoro wzięliśmy jedną to może zgodzimy się przyjąć i drugą. Większość osób, biorąc ulotkę natychmiast zgniata ją w przysłowiową kulkę i chowa do kieszeni bądź wyrzuca do najbliższego kosza na śmieci. Są oczywiście również pojedyncze przypadki osób, które zerknął na to, co znajduje się na ulotce. O wiele większą popularnością cieszą się reklamy znajdujących się w okolicy sklepów. Jeśli w pobliżu naszego domu stoi Biedronka lub na większe zakupy zawsze wybieramy się do popularnego Reala, z pewnością o wiele chętniej przejrzymy tak uparcie podrzucane nam kolorowe ulotki.

Dla kogo kolportaż? Często widujemy ludzi rozdających ulotki reklamowe. Także często ich nie bierzemy a nawet wręcz oburzamy się, gdy ktoś usiłuje je nam podać. Pewnie większość ludzi nie zastanawia się, kim są osoby rozdające ulotki reklamowe i jak żmudna jest ich praca. Jako kolporterzy najczęściej pracują młodzi ludzie, w wieku szkolnym a także studenci. Jedni jak i drudzy chcą, choć trochę zarobić na swoje własne wydatki. Praca przy rozdawaniu ulotek wcale nie jest łatwa, zwłaszcza wtedy, gdy jest jesień czy zima. Jedna i druga pora roku wcale nie sprzyja kolporterom. Często stoją w deszczu czy na mrozie. Tak naprawdę kolportażem może zając się każdy. Do tego zawodu nie potrzeba specjalnych predyspozycji, wystarczy chęć i siła do pracy. Najczęściej jednak takiej pracy podejmują się studenci, którzy potrzebują pieniędzy. Ulotki reklamowe rozdawane są najczęściej w miejscach gdzie w ciągu dnia jest najwięcej osób. Przeważnie rozdawane są blisko centrum handlowego, bo właśnie tam jest największy ruch. Powinniśmy szanować ludzi, którzy podejmują się takiej pracy, bo przecież żadna praca nie hańbi.

W Polsce od roku 1989 dostrzeżono potrzebę stworzenia systemu norm etycznych, które określiłyby wzorce postępowania dla wszystkich uczestników rynku. Pierwszych uregulowań prawnych obejmujących tematykę reklamy należy szukać: - w ustawie o radiofonii i telewizji (datowanej na 29 grudnia 1992 r.); - w ustawie (datowanej na 9 listopada 1995 r.) (dotyczącej ochrony zdrowia przed szkodliwymi następstwami zażywania tytoniu oraz wyrobów tytoniowych; - w ustawie (datowanej na 26 października 1982 r.) o wychowywaniu w trzeźwości oraz przeciwdziałaniu alkoholizmowi; - w ustawie (datowanej na 30 sierpnia 1991 r.) o działalności zakładów opieki zdrowotnej; - w ustawie (datowanej na 6 września 2001 r.) Prawo farmaceutyczne; - w ustawie (datowanej na 16 kwietnia 1993 r.) regulującej zwalczanie nieuczciwej konkurencji; - w ustawie (datowanej na 29 lipca 1992 r.) o grach losowych oraz zakładach wzajemnych; - w rozporządzeniach wprowadzanych przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji.

Najpopularniejsze

  • Tanie przeloty do Portugalii wcale nie są rzadkością. Większość osób z Polski, którzy lecą tam w ce...
  • Faza poszukiwań rozwiązań alternatywnych jest jedną z ważniejszych faz z punktu widzenia handlowców...
  •  Zamawianie towaru jest to rozdaj zamówienia dla fabryk czy też innych sklepów. Zamawianie towaru...

MG J-type Midget

Już nieco częściej spotykany. Samochód osobowy MG J-type Midget jest już zdecydowanie częściej spotykany, niż jego wcześniej omawiany poprzednik. W każdym razie nie ulega kompletnie żadnym wątpliwościom iż jest to jednak dość rzadki wóz. Nawet pomimo...