Marketing oraz reklama czyli ich rola w życiu codziennym

Reklama i marketing Informacje do konsumenta mogą docierać z różnych źródeł. Mogą to być środki masowego przekazu (telewizja, radio, prasa, kino), środki dekoracyjne (ekspozycje, wystawy, pokazy) i inne (naklejki, plakaty), informacje mogą też pochodzić od znajomych bądź przyjaciół. Skuteczność oddziaływania poszczególnych środków przekazu na psychikę człowieka jest uzależniona od jego percepcyjnej wrażliwości na informacje związane z poszukiwaniem alternatyw wyboru. Jeżeli odczuwana potrzeba jest potrzebą podstawową, to zostanie wykorzystana każda okazja aby ją zaspokoić. Natomiast w przypadku potrzeby wyższego rzędu, człowiek może funkcjonować przez dłuższy czas bez jej zaspokojenia. W tym czasie zwraca on uwagę na wszelkie dostępne informacje, które mogą wskazać różne sposoby zaspokojenia tych potrzeb. Proces gromadzenia alternatyw może trwać do czasu, aż konsument uzyska wystarczającą ilość informacji o rodzajach zaspokojenia potrzeby. Konsument, który przystępując do rozwiązania problemu, przeważnie nie ma rozeznania w zbiorze marek oraz typów produktów, które znajdują się na rynku.

Należy zwrócić uwagę na fakt, gdy konsument nie potrafi bądź nie może ocenić właściwości produktu. Stosuje się wówczas uproszczony system oceny, kierując się takimi przesłankami, jak: cena produktu, marka towaru, opakowanie czy kraj producenta. Należny także zaznaczyć, że nie istnieje jeden uniwersalny schemat oceny produktów, który mógłby być stosowany przez wszystkich konsumentów we wszystkich sytuacjach. Konsument, chcąc zaspokoić określoną potrzebę, zastanawia się nad wyborem, produktu, który przyniósłby mu jak największe korzyści. Postrzega on każdy produkt jako zbiór cech o innych zdolnościach dostarczania oczekiwanej korzyści oraz zaspokojenia potrzeb. Konsumenci mogą w różny sposób przywiązywać wagę do poszczególnych cech produktu. Na przykład jedni zwracają szczególną wagę do jakości, drudzy - ceny, a jeszcze inni - do jego funkcjonalności. Konsumenci będą zwracać szczególną uwagę przede wszystkim na te cechy, które mogą być źródłem zadowolenia z zakupu. Należy pamiętać, że istotne cechy produktu to niekoniecznie, te które są najważniejsze dla konsumenta. Przyjmuje się, że konsument charakteryzuje się pewną funkcja użyteczności w odniesieniu do każdej z cech. Opisuje ona, w jaki sposób zmienia się zadowolenie konsumenta jednocześnie ze zmianą poziomu każdej cechy.

Najpopularniejsze

  • Często mamy już dość pracodawców - oszustów, którzy wykorzystują naszą ciężką pracę, zarabiają na t...
  •  Ludzie, którzy nie mają żadnych kwalifikacji i nie mogą znaleźć żadnej w miarę dobrze płatnej pr...
  •  CB radio dokładnie wiemy do czego służy, ale jakby ktoś nie wiedział to już tłumaczę na czym to ...

Morgan 4/4 V

Jest go nieco łatwiej zdobyć. Samochód Morgan 4/4 V jest naprawdę zdecydowanie łatwiej zdobyć niż jego poprzedników. Jednak i tak absolutnie nie można powiedzieć, iż samochód ten jest łatwo zdobyć. Wyprodukowano go bowiem tylko i wyłącznie w liczbie ...