Hamburger w reklamie

Praca Sami nie wiemy dlaczego tak łatwo ulegamy reklamom. Najczęściej robimy to w wypadku jedzenia. Okazuje się, że kuszą nas te piękne hamburgery, pizza czy lody, które są reklamowane w telewizji. I rzeczywiście w reklamach telewizyjnych jedzenie wygląda świetnie. Hamburger składa się ze zdrowej świeżej sałaty, ogórka, pomidora, świeżego kotleta i innych samych pysznych składników. Jest puszysty i aż ślinka nam cieknie na myśl o takim obiedzie. Jednak rzeczywistość jest brutalna. Jeśli pobiegniemy do baru z szybkim jedzeniem, bez względu na to, czy będzie do KFC czy McDonald's czy jeszcze coś innego, bardzo się rozczarujemy. Hamburger będzie cienki i będzie wyglądał niezbyt apetycznie, łagodnie mówiąc. Jego smak także nie spełni naszych oczekiwań i na pewno nie zaspokoi głodu. Możemy jedynie nabawić się problemów z żołądkiem, więc czasami lepiej po prostu nie ryzykować i zjeść w domu kanapkę z pomidorem. Rzeczywistość jest całkiem inna niż reklamy w telewizji i trzeba się tego nauczyć. Reklama jako bardzo potrzebny właścicielom firm komunikat wysyłany do ludzi na całym świecie ma różne funkcje i różne są tej reklamy możliwości oraz płynące z niej korzyści. O korzyściach oczywiście nie trzeba wiele mówić bowiem wielu z nas je zna. Jednak jak chodzi o funkcje reklamy no to warto byłoby nieco więcej o tym wiedzieć. Otóż jak chodzi o to czy reklama ma jakieś funkcje i jakie to funkcje to mamy chociażby funkcję edukacyjną, informacyjną, wspierania sprzedaży, konkurencyjna, manipulacyjna. Jak wiadomo jednak najbardziej zauważalna jest chyba reklama nakłaniająca czyli wspierająca do sprzedaży i manipulacyjna.

Mówiąc o definicjach reklamy należy zauważyć, że w Polsce termin ten ma kilka znaczeń. Reklama jest to: - działalność rynkowa, będąca elementem procesu sprzedaży; - jednorazowe wystąpienie reklamowe, ogłoszenie, przedstawienie, reklamówka; - jakaś dziedzina wiedzy; - oznaka promocji w miejscu zbycia produktu: neon, szyld, itp.W każdej z powyższych definicji można dostrzec, że przekaz przedstawiony jest przy użyciu słowa, które jest najistotniejszym elementem. Ważną rolę spełniają również kanały i kody komunikatu. Podstawowym z czynników wpływających na kształt komunikatu oraz dobór środków jest pożądany sposób percepcji."Każda reklama znajduje się w określonej kategorii. Do których zaliczmy kryterium nowości (występują określenia takie jak: nowy, aktualny, najnowszy, najnowocześniejszy, współczesny); tradycji (kontrast przeszłość - teraźniejszość); natury; wygody; osiągnięcia luksusu oraz kategoria ceny. Każdy produkt zawiera się w jednej z nich.

Najpopularniejsze

  • Reklama, pomimo pełnienia nieodłącznej roli w kreowaniu współczesnego świata, niesie ze sobą wiele ...
  • Warsztaty samochodowe są przeważnie wyposażone w kanał, ponieważ dzięki niemu posiadamy bardzo dobr...
  • W historii dziejów ludzkości można wyróżnić zasadniczo trzy okresy: okres prawa naturalnego, gdzie ...

Marketing oraz reklama czyli ich rola w życiu codziennym

Ważną różnicą pomiędzy reklamą ukrytą a tradycyjną jest to, że informacja o produkcie została zastąpiona w reklamie ukrytej obietnicą spełnienia danej potrzeby, częstokroć przyprawionej również szczyptą ukrytej perswazji. Dlatego właśnie często słysz...