Marketing oraz reklama czyli ich rola w życiu codziennym

Reklama i marketing W internecie tkwi ogromny potencjał. Zwłaszcza w polskim, bowiem nasze zasoby sieciowe są wciąż ubogie i wiele jest jeszcze do wyciągnięcia z internetu pieniędzy. Tak czy owak, posiadając własną firmę, bez względu na charakter (usługi, handel, etc.) musimy myśleć o stworzeniu swojego portalu internetowego. Miejsca w sieci, w którym każdy nasz klient będzie mógł zapoznać się z ofertą, cennikiem, w którym będzie mógł poznać naszą firmę i jej zalety. Bez strony internetowej firma nie ma szans na konkurowanie z innymi przedsiębiorstwami.Strona internetowa firmy daje wiele zalet. To przecież wspaniała okazja do tego, by zdobywać klientów. Dodatkowym atutem jest to, że naszymi klientami mogą być osoby nawet z drugiego krańca kraju. Strona internetowa to także doskonała wizytówka. To miejsce, w którym możemy przedstawić szczegółową ofertę, możemy także zilustrować ją zdjęciami w ten sposób ubarwiając nasza propozycje współpracy.Jeśli dodatkowo strona będzie reklamowa i pozycjonowana, to możemy spodziewać się wielu odsłon, a co za tym idzie, wielu klientów.

Analizując literaturę przedmiotu można wyciągnąć następujące wnioski: - telewizja jest najbardziej charakterystycznym medium reklamowym; - znaczenie podstawowe mają media takie jak: telewizja, prasa (a w szczególności gazety codzienne), czasami zaliczane jest do tej grupy radio; - tak zwane inne media, które są uzupełnieniem mediów głównych;Warto zwrócić uwagę, że na tle powyższych informacji Internet jest zaliczany do grupy tzw. innych, czyli drugorzędnych nośników reklamy. Źródłem takiego stanu jest kilka przyczyn do których można zaliczyć: - nakłady na reklamę w WWW są ciągle niższe niż inne równie dostępne środki przekazu (w 1996 r. ok. 348 mln dolarów, gdzie przychód gazet z reklam o zasięgu lokalnym w USA wyniósł 34,5 mld dolarów); - pomimo wzrostu dostępności do sieci liczba użytkowników jest ciągle stosunkowo niewielka; - wiele firm nie docenia Internetu i jego marketingowego znaczenia.

Bogactwo mediów, które można wykorzystać jako przekaźnik jest ogromne. Poszukiwanie nowych środków komunikacji pomiędzy przedsiębiorcą a potencjalnym konsumentem trwa. Powodem rozwoju nowych technologii jest malejąca skuteczność tradycyjnych mediów. Do źródeł tego zjawiska można zaliczyć powstawanie nowych segmentów ludzi, którzy porzucają dotychczasowy sposób biernego spędzania czasu, na rzecz aktywniejszego. Śladem krajów rozwijających się w Polsce powstają hot spoty, w których można "posurfować po sieci" - niejednokrotnie połączone z kawiarenkami w których można napić się kawy. Takie miejsca przypominają budki telefoniczne przyszłości. Kolejną przyczyną zmniejszenia skuteczności tradycyjnych nośników reklamy jest możliwość znużenia się odbiorców dotychczasowymi przekazami. Dotychczas wykorzystano w nich już tak wiele sposobów przyciągnięcia uwagi widza, że niezwykle trudno stworzyć coś naprawdę nowego. Schematy powtarzają się, szczególnie widoczne to jest na przykładzie proszków do prania, perfum i kosmetyków. Jednym ze sposobów na zwrócenie uwagi odbiorców staje się Internet, który ofiarowuje nam nowe sposoby przekazywania informacji.

Najpopularniejsze

  • Bardzo rzadko spotyka się ten samochód. Samochód sportowy MG F-type Magna jest naprawdę wręcz niewy...
  • W wielu przypadkach pracodawca nie chce już wyłącznie życiorysu i listu motywacyjnego, a prosi o do...
  • Jest to niewątpliwie bardzo dobry wóz. Samochód Praga N niewątpliwie jest bardzo dobrym pojazdem. N...

Marketing oraz reklama czyli ich rola w życiu codziennym

Wielu ludzi ulega reklamom, wszyscy jesteśmy na to narażeni w takim samym stopniu, bo każdy z nas niemal cały czas styka się z różnego rodzaju reklamami. I chociaż dorośli zachowują się nieraz naiwnie i dają się nabrać, to najgorsza sytuacja jest z d...