Reklama jest wszędzie

Praca Kto choć raz był w miasteczku takim jak holenderskie Helmond, ten już nigdy nie będzie się w stanie pogodzić z tym, że w każdym, nawet małym mieście w Polsce są billboardy. W małych holenderskich miasteczkach nie znajdziemy tych wielkich świecących tablic. Widać miasto, drzewa, ale nie ma reklam. Dzięki temu jest tam uroczo i pięknie. U nas reklama jest dosłownie wszędzie. Jeśli włączymy telewizor, to widzimy reklamę. Chcemy obejrzeć film, ale przerywają go reklamami, nawet w środku wiadomości mogą się pojawić spoty reklamowe. Jeśli rezygnujemy z telewizji, i tak nie możemy być całkiem bezpieczni. Gdy tylko otworzymy gazetę, znajdziemy tam mnóstwo reklam, ale niewiele informacji. Wyjdziemy na miasto, a dokoła nas znajdują się billboardy reklamowe i jeszcze ktoś uporczywie wciska nam w dłoń ulotki, także reklamowe. Nawet radio nie jest bezpieczne, zamiast muzyki i wiadomości, znajdziemy tam wyłącznie reklamy. Niestety opanowała ona nasz kraj i chyba dobrze jej u nas, bo nie wygląda na to żeby się gdzieś wyniosła. Wśród najróżniejszych elementów, jakie wpływają na o, że ludzie zainteresują się pewnym produktem czy też innym człowiekiem,filmem lub jeszcze czymś innym, bardzo istotna jest reklama. Reklama jest to pewnego rodzaju informacja, która połączona jest z tak zwanym komunikatem perswazyjnym. Zadaniem tego komunikatu jest właśnie przekonanie nas do danego produktu, najczęściej jest to właśnie produkt dlatego najłatwiej i najlepiej jest używać właśnie takiej nazwy. Reklama ma nas po prostu przekonywać, choć oczywiście są różne formy reklamy, nawet takie, które na pierwszy rzut oka zniechęcają, ale tak naprawdę ich działanie jest całkiem odwrotne i nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy.

Sferę psychiki obejmują pierwsze 3 elementy strategii (A, I, D) których celem jest spowodować reakcje fizyczną. Ostatnim krokiem jest (action) dokonanie zakupu. Z powyższego wynika, że reklama jest najbardziej widocznym, "krzykliwym", mającym zwrócić uwagę ale też i najdroższym instrumentem jaki mają do dyspozycji firmy oddziałując na rynek. Przeznacza się na nią nawet kilkadziesiąt procent wpływów ze sprzedaży.Korzystając z tego instrumentu należy dążyć do przedstawienia spójnego obrazu wykorzystującego efekt synergii zastosowanych elementów. Prowadzi to do istoty reklamy, którą można przedstawić w kilku punktach: - przyciąga uwagę, łatwo ją zauważyć, jest widoczna dla szerokiego grona rynku docelowego - jasno określa towar i firmę lub wywołuje zainteresowanie brakiem tych informacji, - jest łatwa do zapamiętania przez odbiorców, - wzbudza potrzebę zakupu.

Najpopularniejsze

  • Wiele zapomnianych dzisiaj piosenek, które były popularne jeszcze kilka lat temu, zostają wykorzyst...
  • Sami nie wiemy dlaczego tak łatwo ulegamy reklamom. Najczęściej robimy to w wypadku jedzenia. Okazu...
  • Media to czwarta władza. Przynajmniej tak uważają politycy, którzy z mediami starają się żyć dobrze...

Pisanie CV

CV to ważny element naszych poszukiwań pracy. Źle napisany życiorys często skreśla nasze szanse podczas ubiegania się o dane stanowisko. Jak najlepiej pisać CV? Tutaj trzeba wykazać się odrobiną kreatywności. To niezwykle ważne, ponieważ CV musi zawi...