Marketing oraz reklama czyli ich rola w życiu codziennym

Reklama i marketing Ważną różnicą pomiędzy reklamą ukrytą a tradycyjną jest to, że informacja o produkcie została zastąpiona w reklamie ukrytej obietnicą spełnienia danej potrzeby, częstokroć przyprawionej również szczyptą ukrytej perswazji. Dlatego właśnie często słyszy się, że na przykład używając proszku X można pozwolić na to, by dzieci bawiły się do woli, gdyż wszystkie plamy po zabawie i tak znikną bez problemu. Bardzo często obietnica tego rodzaju jest mocniej podkreślona w reklamie niż przeznaczenie samego produktu". W sztuce perswazji ukrytej umiejętnie wykorzystywane są w celach handlowych ludzkie uczucia i emocje. Reklama już nie sprzedaje produktów - ona odwołuje się do marzeń! Ona sugeruje, że posiadanie jakiegoś produktu łączy się z określonym standardem, stylem życia, przynależnością do elity. Znamienny dla takiej reklamy jest fakt, że podstawowe właściwości usługi bądź produktu, o ile w ogóle występują w reklamie, mają znaczenie drugorzędne.

Analizując znaczenie emocji wykorzystywanych w reklamach, trzeba też wspomnieć o znanej metodzie "przed i po" (ang. "before and after"). W tej metodzie wykorzystuje się czas jako czynnik mający na celu porównanie przeciwstawnych sobie sytuacji czy wydarzeń, w których mogą się znaleźć potencjalni klienci. Pierwsza sytuacja następuje jeszcze przed użyciem reklamowanego produktu, a bohater zwykle wtedy znajduje się w bardzo złym stanie - a tym, co może szybko zmienić jego złe samopoczucie jest oczywiście reklamowany produkt.Emocje i uczucia odgrywają w reklamie bardzo ważną rolę we wszystkich kolejnych fazach komunikatu reklamowego. To od nich właśnie uzależnia się spostrzeganie, zapamiętywanie czy przypominanie komunikatów reklamowych. To one są także odpowiedzialne za wzbudzanie żądzy posiadania oraz określanie poziomu zadowolenia. Znaczący wpływ emocji w reklamie na zachowania konsumenta jest bardzo złożony i wielopłaszczyznowy.

Najpopularniejsze

  • Według wielu specjalistów kryzys do Polski jeszcze całkowicie nie dotarł. Inni są jednak odmiennego...
  • Stolarz to osoba, która współpracuje z wszelkimi urządzeniami stolarskimi. W gruncie rzeczy można t...
  • Należy sądzić, że reklama sama w sobie nie jest niczym złym. Mimo to nie sposób oddzielić manipulac...

Tradycyjne szukanie pracy

Tradycyjne poszukiwanie pracy wiąże się głównie z przeglądaniem gazet i wyszukiwaniem ogłoszeń o pracę. Wiele gazet emituje specjalne dodatki (raz lub dwa razy w tygodniu), gdzie możemy znaleźć ogromną ilość ogłoszeń od pracodawców jak i osób poszuku...