Marketing oraz reklama czyli ich rola w życiu codziennym

Reklama i marketing Kolejnym przykładam miejsca, gdzie można spotkać wiele różnego typu reklam, jest takie medium jak gazety. Jest to bardzo dogodne miejsce na zamieszczanie reklam, w którym aż roi się wręcz od przeróżnych ogłoszeń o charakterze marketingowym. Reklamy zamieszczane w gazetach powinny być czytelne, przejrzyste i przede wszystkim kolorowe, aby zwracały na siebie uwagę i przykuwały spojrzenie czytelników. Jest to bardzo ważne, ponieważ rzucając tylko jedno spojrzenie na taką reklamę, jest się w stanie podświadomie zapamiętać jej ogólną treść w sensie kolorystyki i skojarzenia z produktem, a czasem nawet można zapamiętać w ten sposób nazwę reklamowanego produktu. Dlatego też specjaliści zajmujący się właśnie tą kwestią, czyli tworzeniem reklam o charakterze graficznym, które mają jak najskuteczniej przykuwać uwagę czytelnika danego pisma, a najlepiej jest, gdy taka reklama znajduje się na okładce czasopisma bądź na pierwszej stronie dziennika, ponieważ wtedy istnieje realna szansa na to, że osoba, która nawet nie kupuje takiej gazety, a tylko widzi jej okładkę na wystawie w kiosku, może reklamę dostrzec i zapamiętać.

Do wielu objawów, które pokazują nam, że jest kryzys, należy także zwiększona ilość reklam. Mogłoby się wydawać, że wiele firm zrezygnuje z reklamowania się w prasie, ale jednak obserwujemy sytuację odwrotną. Może jest to wynikiem zwiększonej aktywności i silniejszej walki o potencjalnych klientów, ale w każdym razie okazuje się, że w gazetach jest coraz więcej reklam. Nawet w prasie codziennej możemy zauważyć tę zmianę. Już na pierwszej stronie pojawiają się reklamy i dzieje się tak aż do strony ostatniej. Czasami przeglądając kolejne kartki, zastanawiamy się, gdzie właściwie jest treść, skoro ciągle rzucają nam się w oczy reklamy. Nie są to bowiem drobne reklamy prasowe, ale całkiem spore, czasami nawet na połowę strony. Dzisiaj bardzo nam to przeszkadza. W końcu, jeśli kupujemy gazetę informacyjną, to chcemy poczytać artykuły, a nie oglądać reklamy. Nie dość, że ceny gazet wzrosły, to jeszcze ilość treści się zmniejszyła. Niestety kryzys nie sprzyja czytelnictwu.

Niektóre reklamy nas rozczulają, wzruszają, inne denerwują i wręcz wkurzają albo są irytujące. Ale są także reklamy wykorzystujące dowcip i humor. Może to być przedstawienie śmiesznej sytuacji albo gra słowna, która wykorzystuje komizm w naprawdę świetny sposób. Taka reklama przyciąga naszą uwagę i sprawia, że po kilku minutach śmiechu chcemy zobaczyć więcej. Czasami dochodzi wręcz do tego, że polujemy na tę reklamę w telewizji, bo chcemy to zobaczyć raz jeszcze. Ci, którzy wymyślili to, że reklama ma być śmieszna i dowcipna, byli geniuszami, bo właśnie takie chwyty najbardziej przyciągają potencjalnych klientów. Ale trafić w poczucie humoru ludzi jest niezwykle trudno. Na pewno nie uda nam się zadowolić wszystkich, dlatego trzeba się zdecydować, do jakiej konkretnej grupy ludzi chcemy trafić. Tu także istnieje niebezpieczeństwo. Być może nie zrozumieją żartu, który wymyśliliśmy albo odbiorą go w całkiem inny sposób.

Najpopularniejsze

  • Przy pewnym stażu pracy zaczyna się zmęczenie.Na samym wstępie tego tekstu, który ma pokrótce omówi...
  • W historii dziejów ludzkości można wyróżnić zasadniczo trzy okresy: okres prawa naturalnego, gdzie ...
  • Bycie dziennikarzem ma swoje plusy i minusy. Okazuje się, że często na początku podoba nam się to, ...

Marketing oraz reklama czyli ich rola w życiu codziennym

W każdej stacji telewizyjnej, co najmniej kilkanaście razy dziennie można natknąć się na tak zwane bloki reklamowe, czyli zestawienie kilku reklam następujących po sobie. Reklama w telewizji jest spotykana bardzo często i praktycznie każdy może ją ob...