Marketing oraz reklama czyli ich rola w życiu codziennym

Reklama i marketing Spowodowane jest to tym, iż emocje: - wywołują zmiany fizjologiczne, aktywujące organizm, stawiające go w stan gotowości - źrenice się rozszerzają, zwiększają się również tętno i ciśnienie krwi, napływającej do głowy i dotleniającej mózg; powiększeniu ulegają oskrzela, co zwiększa znacznie ilość tlenu wchłanianego przez pęcherzyki płucne; wzmaga się również wydzielanie wewnętrzne i rośnie poziom adrenaliny, dostarczającej mięśniom dodatkową energię; - zmieniają percepcję - radość towarzysząca potencjalnemu nabywcy podczas oglądania produkt przenosi się na ów produkt, przez co staje się on w oczach konsumenta bardziej atrakcyjnym. Taki wpływ emocji na zaburzenie percepcji zwane jest "efektem halo" i polega na przenoszeniu reakcji w czasie oraz przypisywaniu jej zjawiskom czy obiektom, którym reakcja taka wcześniej nie towarzyszyła; - ograniczają znacznie sprawność wszystkich procesów myślowych, powodując wrażenie otępienia i bezkrytyczność; - ułatwiają zapamiętywanie takich sytuacji, w których się zwykle pojawiają.Kolor jest z pewnością najsilniejszym z bodźców wzrokowych. Nic dziwnego, że chętnie wykorzystuje się jego właściwości we współczesnych sztukach wizualnych, fotografii, filmie, telewizji, a także reklamie.

Ciekawie przedstawiają się wyniki najnowszych sondaży, dotyczących odbioru reklam przez Polaków. Dwie trzecie Polaków twierdzi, że reklamy nie mają wpływu na ich decyzje nabywcze. Co piąty Polak przyznaje, że owszem, zdarza mu się nieraz kupić jakiś produkt, gdyż zainteresował go w reklamie. Zaledwie jedna dziesiąta Polaków kupuje tylko produkty reklamowane. Trudno natomiast oszukać Polaka reklamą. Ponad połowa respondentów uważa, że reklamy są nierzetelne i nieprawdziwe. Tylko co dziesiąty Polak wierzy w reklamy. Najczęściej pod wpływem reklam kupujemy kosmetyki (ponad połowa respondentów) i samochody (co trzeci respondent). Co dziesiąty Polak kupuje pod wpływem reklam produkty żywnościowe, a co siódmy sprzęt RTV/AGD. Bardzo jednomyślnie wyrażają się Polacy o ulotkach reklamowych rozdawanych na ulicach. Zaledwie co dziesiąty Polak czyta takie ulotki, natomiast co dwudziesty czyta, o ile akurat trafi na coś ciekawego i godnego uwagi. Do Polaków najbardziej przemawiają reklamy telewizyjne (71 %) i billboardy (20 %). Polacy nie ufają reklamom w radiu i prasie. Internet, choć nadal nie wzbudza dużego zaufania jako medium reklamowe, z roku na rok uzyskuje coraz lepsze notowania w sondażach. Połowa Polaków przywiązuje największą wagę do pomysłu i konwencji reklamy. Co piąty zwraca uwagę na muzykę, co siódmy na samą treść reklamy, a co dziesiąty na humor.

Najpopularniejsze

  • W ostatnim czasie coraz większa popularnością cieszą się agencje pośrednictwa pracy. Są to firmy, k...
  • Relacjonowanie zawodów sportowych to jedna z najtrudniejszych spraw w dziennikarstwie. Z jednej str...
  • Początek o koncernie Praga.Niewątpliwie marka samochodów osobowych jaką jest Praga jest naprawdę ba...

Porsche

Pierwszymi konstruktorami pojazdów elektrycznych była niemiecka marka Porsche.W 1925 roku Ferdynand Porsche powołał do życia Dr. Ing. h. c. F. Porsche AG. Wcześniej pracował przy konstrukcji pojazdów sportowych i zbudował Mercedesa Compressora Sport....