Marketing oraz reklama czyli ich rola w życiu codziennym

Reklama i marketing Należy sądzić, że reklama sama w sobie nie jest niczym złym. Mimo to nie sposób oddzielić manipulację od etyki językowej. Uzasadnione jest twierdzenie, że krytyce powinni podlegać reklamodawcy, którzy próbują wpłynąć na myśli, postawy lub zachowania konsumentów w celu osiągnięcia korzyści finansowych. Manipulacja jest łatwiejsza do zastosowania na szeroką skalę dzięki mass - mediom. Coraz trudniej samemu dokonać selekcji - odróżnić to, co wartościowe od tego, co nieistotne. I tutaj "przychodzi z pomocą" reklama. Uczy nas, czego potrzebujemy, jak wygląda idealny świat, co kupić, w co się ubrać, itd. No cóż... "Nie całe ogłupienie telewidza da się zwalić na media" i transmitowane przez nie reklamy. "Nie całe, ale i nie małe" - jak mówi w jednym ze swych felietonów Jerzy Pilch . Największym absurdem jest to, że reklama każe nam myśleć, iż przez całe swoje życie marzyliśmy o czymś, czego nigdy wcześniej nawet nie widzieliśmy. W społeczeństwie nowoczesnym stała się żelazną zasadą. Czasopisma i telewizja kreują świat, w którym główne przesłanie opiera się na tym, że sukces w życiu zależy od naszego wyglądu i od tego, jak się prezentujemy."

Pomimo powyższego wywodu dotyczącego potrzeb ludzkich, należy stwierdzić, że żadna z nich nie nakazuje zbyt poważnie traktować reklam. Reklamy jednak wciąż i nieustannie próbują nas przekonać o tym, że powodzenie i szczęście nie tyle są związane z naszą inteligencją, profesjonalizmem, siłą charakteru, co raczej z tym, jak się prezentujemy, czego używamy, co jemy itd. Wpływa to niekorzystnie na ludzi. Często czują się niedowartościowani, niezadowoleni ze swojego wyglądu, gdyż nie zdają sobie sprawy, że promowana przez media definicja piękna jest bardzo wąska i nierzeczywista. Czy reklamy są nam potrzebne - Myślę, że przedsiębiorstwom na pewno, konsumentom z kolei w niewielkim stopniu. Obecnie trudno sobie wyobrazić rynek gospodarczy bez reklam, gdyż przetrwanie firm zależy od ich oferty. Reklamą zajmują się najczęściej wyspecjalizowane firmy - agencje reklamowe. Poza tym, pod wpływem licznych kampanii ludzie żyją w świecie, który staje się "globalną wioską". Chwyty reklamowe powodują, że najlepiej rozpoznawalnymi znakami są znaki towarowe. Dzięki masowej akcji logotypy przedsiębiorstw są znane na całym świecie, bez względu na język, rasę czy wyznanie odbiorcy.

Najpopularniejsze

  • Termin opakowanie, pochodzi z języka łacińskiego (paceus), na przełomie XIX i XX wieku przeszedł on...
  •  Codziennie możemy obserwować na ulicy samochody, które mają na sobie reklamy jakiejś karmy dla k...
  •  kasjerka to odpowiedzialny zawód, który najczęściej wykonują kobiety, chociaż również w dzisiejs...

Ceny ulotek

Zastanawialiście się kiedyś nad tym, ile można zapłacić za wydrukowanie ulotek reklamowych, nie łudźcie się, wcale nie tak dużo.Jeśli wydaje wam się, iż firmy płacą miliony za to, by za pomocą ulotek wypromować swoje przedsiębiorstwa to jesteście w b...