Potrzebna czy nie

Praca Ulotek reklamowych w naszym kraju nie brakuje, jednak wiele osób zastanawia się nad tym, czy rzeczywiście ich potrzebujemy.Zdaniem wielu są bezużyteczne, bowiem niewielu z nas tak naprawdę zwraca a nie uwagę, być może jednak dla ich autorów już pojedyncze jednostki, które zainteresują się reklamowanym produktem są godne ich drukowania i rozprowadzania. Ekolodzy i zwolennicy życia w zgodzie z naturą z pewnością nie będą zachwyceni, iż pozyskiwany z drewna papier marnowany jest na drukowanie ulotek reklamowych, które właściwie w stu procentach lądują w koszu. Osoby, szykujące się do malowania mieszkania z pewnością znajdą dla ulotek zastosowanie, mogą być one równie przydane w czasie przeprowadzki, bo w końcu szkło trzeba w coś owinąć. Niektóre osoby wykorzystują je również do składowania jabłek czy pomidorów, jednak chyba nie do takiego zastosowania zostały wyprodukowane, prawda? Powinniśmy zatem pomyśleć nad tym, czy drukowanie ton ulotek rzeczywiście ma znaczenie, bo moim zdaniem większość ludzi w ogóle nie zwraca na nie uwagi w takim sensie, w jakim życzyliby sobie ich twórcy. Nie wydaje mi się jednak, by to mogło powstrzymać ich produkcję.

Gdzie można otrzymać ulotkę? Większość starszych osób omija osoby, które rozdając ulotki reklamowe zarabiają na własne potrzeby. Najczęściej ulotki biorą młodzi ludzie, bo często sami tak pracują i wiedzą, co to znaczy rozdawać ulotki reklamowe. Wydawać by się mogło, że nie ma prostszej pracy, ale niestety nic bardziej mylnego. Praca fizycznie nie jest ciężka, ale coraz mniej osób chce te ulotki brać a niestety kolporterzy muszą rozdać wszytki by móc skończyć pracę. Na szczęście są osoby, które biorą ulotki reklamowe nawet, jeśli ich zawartość nie jest interesująca. Ulotki możemy dostać wszędzie gdzie w ciągu dnia przewijają się ludzie. Przeważnie są to miejsca największego ruchu pieszych. Często ulotki rozdawane są przy centrach handlowych, sklepach i na większych skrzyżowaniach ulic. Rozdają je młodzi ludzie, którzy w ten sposób zarabiają. Praca nie jest dobrze płatna, ale zawsze coś. Ulotki są tą formą reklamy, która znajduje świetne podłoże istnienia w większych miastach. W małych miastach kolportaż ulotek nie jest rozpowszechniony, bo tez nie ma takiej potrzeby, jednak w większych miastach jest większa konkurencja i tu ta forma reklamy jest idealna na zdobycie konsumenta.

Dodatkowo należy podkreślić fakt, że od 1 maja 2004 roku (wstąpienie Polski do Unii Europejskiej) obowiązuje w naszym kraju Dyrektywa Rady Wspólnot Europejskich 89/552/EWG z dnia 3 października 1989 roku. Informuje ona o koordynacji określonych przepisów prawa, jednostek ustawodawstwa i działań administracji Państw Członkowskich w zakresie tworzenia oraz emisji programów telewizyjnych. Omawiając akty prawne dotykające swą tematyką reklamy należy wspomnieć o Europejskiej Konwencji o Telewizji Ponadgranicznej z 1989 roku. Dbałość o właściwy wygląd reklamy wykazując również producenci produktów tworząc własne (firmowe) i branżowe kodeksy biznesowe, czy kodeksy etycznego zachowania się w sektorze reklamowym.Powyższe informacje ukazują szereg obwarowań prawnych, mających na celu blokowanie emisji reklam zabronionych. W Polsce o zgodnośći reklamy z przepisami decyduje Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (w skrócie KRRiTv), której kompetencje reguluje ustawa o radiofonii i telewizji.W państwach byłego EWG funkcjonują systemy samoregulacji. Ich ideą jest dopełnienie regulacji prawnych poprzez tworzenie branżowych kodeksów dobrych praktyk. W Polsce prace nad stworzeniem podobnego systemu nadzoruje Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA (ang. International Advertising Association), które reprezentuje interesy środowiska reklamowego. Skupia w sobie przedstawicieli stron procesu reklamy .

Najpopularniejsze

  • Pierwszym rodzajem jest umowa na czas określony. Umowa ta musi zawierać w jakim czasie mamy wykonyw...
  • Centra miast to wymarzone miejsca dla roznosicieli ulotek, których praca polega na wręczaniu ludzio...
  • Niezwykle piękny wóz. Samochód MG L-type Magna jest niewątpliwie bardzo rzadkim samochodem. Z reszt...

Marketing oraz reklama czyli ich rola w życiu codziennym

Ważną różnicą pomiędzy reklamą ukrytą a tradycyjną jest to, że informacja o produkcie została zastąpiona w reklamie ukrytej obietnicą spełnienia danej potrzeby, częstokroć przyprawionej również szczyptą ukrytej perswazji. Dlatego właśnie często słysz...