Komputer

Praca

Komputer jest urządzeniem, które daje nam dziś wiele możliwości. Komputer stał się popularny stosunkowo niedawno. Jeszcze dwadzieścia lat temu byli ludzie, którzy nie wiedzieli, czym jest, zaś dziś nie wyobrażają sobie bez niego życia. Powstaje coraz więcej technolog i pomysłów naukowców i informatyków, dotyczących nowych oprogramowań, funkcji, które nie tylko ułatwią nam życie oraz pracę, ale także skrócą czas wykonywania wielu czynności. Komputer stał się dziś niezbędnym Elementem w wyposażeniu każdego biura czy innego miejsca pracy. Ułatwia prowadzenie ksiąg rachunkowych, dzięki programom możemy szybciej oszacować czy porównać, zestawić dane, jest to nie tylko niezwykle łatwe, ale także wygodne. Dziś mnie wyobrażamy sobie bez niego życia, jednak musimy pamiętać, ze komputer nie niesie tylko za sobą samych dobrych rozwiązań i superlatywów. Musimy pamiętać, że używanie go w nadmiarze może jednak zaszkodzić. Musimy żnąc podstawowe zasady użytkowania komputera w taki sposób, żeby nie zaszkodził nam. Jak więc powinna wyglądać prawidłowa praca przy komputerze?

Praca? A po co

Częste w dzisiejszych czasach zjawisko polega na dobrowolnym rezygnowaniu z podjęcia pracy zarobkowej. Po części wynika ono z niskich płac, ale prawdę mówiąc bardziej liczą się tutaj zupełnie inne czynniki. Pierwszym jest wyniesione z epoki PRLu przeświadczenie, że państwo ma obowiązek zapewnić obywatelom dochód. Jest to twierdzenie absurdalne, po już bardzo dawno tworząc przysłowie „każdy jest kowalem własnego losu” nasi przodkowie zaznaczyli, że o siebie należy troszczyć się samemu. Inną sprawą jest bowiem emerytura, na którą tak czy owak w jakimś sensie każdy sobie odłożył, a czym innym wszelkiego rodzaju zasiłki, które bardzo często promują zachowania antyspołeczne, bezczynność zawodową. Praca powinna być źródłem zarobku jedynym, jeśli nie liczyć pewnych naprawdę skrajnych sytuacji życiowych. Poza tym ma ona też ważna rolę do odegrania w kwestii rozwoju społecznego człowieka, ponieważ pozwala tworzyć i podtrzymywać więzi społeczne, co jest warunkiem prawidłowego funkcjonowania w rozwiniętym społeczeństwie. Praca nie może więc stać się tylko bezmyślnym wykonywaniem obowiązków, ale powinna iść w parze z zainteresowaniami i chęcią osobistego rozwoju.

Spory i negocjacje

Normalną rzeczą jest, ze tam, gdzie dochodzi do przecinania się interesów dwóch grup ludzi tam powstają spory. W ekonomii spór i kłótnia nie są pojęciami równoważnymi. Sporem nazywa się po prostu sytuację, w której dochodzi do starcia niepokrywających się ze sobą interesów, ale bynajmniej nie musi to prowadzić do trwałego poróżnienia osób, dane interesy reprezentujących. Aby właśnie nie dopuścić do poróżnienia się ludzi ekonomia stosuje negocjacje. Negocjacje to proces dochodzenia do wspólnych wniosków. Mogą być one procesem długotrwałym i wyczerpującym pod każdym względem, wszystko zależy od przedmioty sporu i technicznych możliwości kompromisu. Umiejętność rozwiązywania konfliktów bez wywoływania dalszych niesnasek jest bardzo ważnym atutem liczących się przedsiębiorców. Każdy zakup jest w gruncie rzeczy procesem negocjacyjnym, ale skrajnie skróconym. Sporem jest oczywiście cena, która z punktu widzenia producenta zawsze powinna być wyższa, a z punktu widzenia kupującego zawsze niższa. Sugerowane ceny są właśnie rozwiązaniami kompromisowymi, mającymi wyśrodkować oczekiwania obu stron. Dokładnie taka sama zasada obowiązuje przy rozwiązywaniu problemów wielkich korporacji.

Tagi: praca, energia, czynniki | Mapa strony

Najpopularniejsze

  • Sytuacja na rynku pracy zmieniła się diametralnie w ciągu kilku ostatnich lat. Z powodu zlikwidowan...
  • Bardzo rzadko spotyka się ten samochód. Samochód sportowy MG F-type Magna jest naprawdę wręcz niewy...
  • Producenci posiadając wiedzę o oczekiwanych wartościach cech, mają możliwość wpływania na decyzję k...

Marketing oraz reklama czyli ich rola w życiu codziennym

Według Ph. Kotlera "Marketing jest procesem społecznym i zarządczym, dzięki któremu konkretne osoby i grupy otrzymują to, czego potrzebują i pragną, poprzez tworzenie, oferowanie i wymianę posiadających wartość produktów. Marketing oznacza zajmowanie...