Marketing oraz reklama czyli ich rola w życiu codziennym

Reklama i marketing Wielu ludzi ulega reklamom, wszyscy jesteśmy na to narażeni w takim samym stopniu, bo każdy z nas niemal cały czas styka się z różnego rodzaju reklamami. I chociaż dorośli zachowują się nieraz naiwnie i dają się nabrać, to najgorsza sytuacja jest z dziećmi. Maluchy, gdy zobaczą coś ciekawego na reklamie, od razu chcą to mieć. Niestety są tak uparte w swoim postanowieniu, że chcą to mieć od razu. Zazwyczaj jest to jakaś droga zabawka, bo tylko takie są reklamowane albo jakieś słodycze, których cena także może być dość wysoka. Dzieci nie są zupełnie odporne na reklamy. Gdy coś wygląda dla nich atrakcyjnie, to bardzo trudno nam ich przekonać, że to nie jest takie w rzeczywistości. Maluchy często jeszcze nie wiedzą co to jest kłamstwo czy oszustwo, po prostu chcą mieć to, co widzieli w telewizji. Jeśli chcemy uniknąć takich sytuacji, lepiej kontrolować to, co dziecko ogląda i włączać mu bajki bez reklam. Dzięki temu pozbędziemy się problemu, a potem dziecko dorośnie i zapomni.

Jeśli oferujemy jakieś usługi, takie jak np. fotografia, także musimy korzystać z reklamowania się, bo inaczej stajemy się anonimowi. Jednak okazuje się, że najlepszą formą reklamy jest tzw. reklama szeptana. Polega to na tym, że nasi zadowoleni klienci polecają nas swoim znajomym i łańcuszek zaczyna się tworzyć. Warto wtedy przygotować jakiś pakiet lojalnościowy dla tych stałych klientów, którzy przyciągają rzeszę innych ludzi. Reklama szeptana ma dzisiaj największą siłę. Jeśli chodzi o fotografię, to wybór jest naprawdę bardzo duży i trudno się zdecydować. Czasami decydują spotkania z fotografami, a czasami rady, które otrzymujemy od innych. Dlatego też warto szanować naszych klientów i do nich się dostosowywać, żeby wyszli od nas jak najbardziej zadowoleni i chcieli nas polecać znajomym. Siła reklamy szeptanej jest bowiem ogromna i nie można jej lekceważyć, zwłaszcza jeśli jest to antyreklama.

Reklamy towarzyszą nam każdego dnia, bo są niemal wszędzie. Oglądamy dużo telewizji, więc jesteśmy na nie szczególnie narażeni. Czasami ślepo wierzymy w to, co nam się mówi na ekranie naszego telewizora. Niestety potem jesteśmy rozczarowani, bo reklamowany produkt wcale nie działa tak, jak powinien. Reklamy kłamią i powinniśmy wreszcie to zrozumieć. Nasze zmarszczki nie znikną po użyciu reklamowanego kremu. Gdyby tak było, nie byłoby na ulicach starych ludzi. Jednak są i mają się całkiem nieźle, więc chyba z tym kremem jest coś nie tak. Nie wierzmy także w świetne usługi, jakie nam się oferuje. Zazwyczaj są to tylko hasła, które mają tylko i wyłącznie przyciągnąć klientów. Na miejscu dowiadujemy się, że w ofercie jest mnóstwo haczyków i okazuje się, że nie jest to już tak atrakcyjne. Jednak wielu ludzi ulega, bo są już zmęczeni szukaniem. Podobnie jest z innymi produktami. Nie są idealne i nie usuną zabrudzeń w całości, a płyn do naczyń nie jest przyjazny dla rąk, bez względu na to jaki kupimy. Dlatego postarajmy się nie wierzyć reklamom.

Najpopularniejsze

  • Należy sądzić, że reklama sama w sobie nie jest niczym złym. Mimo to nie sposób oddzielić manipulac...
  • Wiele zapomnianych dzisiaj piosenek, które były popularne jeszcze kilka lat temu, zostają wykorzyst...
  • Szkolenia z zakresu zarządzania personelem są bardzo wskazanym elementem rozwoju dla wszystkich osó...

Niskie płace na życzenie

Najniższe dopuszczalne wynagrodzenie jest kwotą regulowaną prawnie, wyliczaną na podstawie wskaźników mikro i makroekonomicznych. Niemniej jednak ciągle słychać niezadowolenie, że kwota ta jest zbyt niska. Winą za to obarcza się przepisy, co jest ocz...