Spory i negocjacje

Praca Spór jest normalnym elementem współżycia w grupie ludzi. Nie ma bowiem takich osób, których potrzeby były by identyczne. Ponieważ w sytuacji, w której możliwości są ograniczone, podobnie jak zasoby do podziału, różnice te mogą się ujawniać, możemy mieć do czynienia z konfliktem. Umiejętność radzenia sobie z konfliktami to bardzo pożądana cecha, choć o osobę ją posiadająca nie jest łatwo. Jakiekolwiek rozwiązanie, o ile ma być satysfakcjonujące dla obu stron, musi zostać wypracowane w drodze negocjacji. Poprzez negocjacje należy rozumieć ciąg komunikatów dążący do wypracowania takiego kompromisu, aby żadna ze stron konfliktu nie czuła się pokrzywdzona. Umiejętność negocjacji jest szczególnie ważna dla pracodawców, którzy z definicji mają nieco inne cele niż pracownicy. W każdym przedsiębiorstwie może dojść do konfliktu pomiędzy pracodawcą a pracownikami i umiejętność zażegnania sporu bez poważnych konsekwencji jest ważną umiejętnością. Jednocześnie jednak wole rozwiązania problemu muszą wykazać obie strony konfliktu, bowiem bez tego osiągnięcie jakiegokolwiek porozumienia nie będzie możliwe. Wszystko to jest istotne, ponieważ przedłużający się konflikt może w sposób negatywny odbić się na wydajności pracy, co z kolei doprowadzi do jego pogłębienia.

Atrakcyjna firma

Są takie dziedziny gospodarki, gdzie w momencie zakupu produktu lub usługi cała relacja z konsumentem dopiero się zaczyna a nie już kończy. Kupując w sklepie słoiczek marmolady właściwie w żaden sposób nie wchodzimy w relację z producentem, sklepem też raczej nie. Natomiast na przykład na rynku nieruchomości ważne jest, aby agencja pośrednicząca nie pozostawiała klienta samego sobie w momencie podpisani umowy. Klient zawsze powinien móc wrócić, zadać pytanie, może kiedyś przyjdzie z następnym poszukiwanym lokalem? Wszelkie transakcje o wysokiej wartości wymagają wytworzenie specyficznej więzi łączącej przedsiębiorstwo z klientem w taki sposób, aby ten ostatni czuł, ze jego pieniądze są bezpieczne a on sam może liczyć na kompetentną obsługę, szybką pomoc i ewentualnie miał pewność, ze w razie potrzeby będzie mógł skorzystać z usług firmy w przyszłości na dobrych warunkach. Przedsiębiorstwo, które jest za swoje produkty odpowiedzialne nigdy nie zostawia ich „bez opieki”, choćby to była paczka gwoździ albo długopis. Serwis konsumencki czy infolinia są bardzo dobrym rozwiązaniem, które sprawi, że firma wciąż będzie atrakcyjna dla klienta. A warto pamiętać, że zadowolony klient jest najlepszą reklamą i wizytówką.

Kultura biznes

Biznes to złożona siec powiązań, przypominająca w ogólnym zarysie sieć relacji międzyludzkich, jaką każdy z ans wokół siebie wytwarza. Dla prawidłowego funkcjonowania każdej z tych sieci wymagane jest szczególne poświęcenie uwagi na miejsca, w których łączą się linie łączące poszczególne ogniwa sieci. W biznesie o dobre stosunki z kontrahentami i klientami dbać należy po pierwsze poprzez stosowanie zasad etyki biznesowej a po drugie zasad zwykłej, ludzkiej kultury. Najlepszym przykładem będą dwie autentyczne historie z kultura w bankach w tle. W jednym, aby założyć rachunek należało przez półtorej godziny stać w kolejce do lady- nie, nie biurka a lady, przy którym stojąc podpisywało się druk umowy. W drugim natomiast oczekując na odejście poprzedniego klienta można było usiąść, przejrzeć reklamy banku, świeżą prasę. Po podejściu do biurka uprzejma pani pytała o problem i umowa byłą drukowana (a nie jak w poprzednim przypadku wyciągana z szuflady). Również w drugim banku nie patrzono na wpłacającego pięćdziesiąt złotych jak na wariata, ale potraktowano go na równi z klientami obracającymi tysiącami złotych. Jeśli każdy postara się zrozumieć obie sytuacje, dalsze tłumaczenie roli kultury w biznesie nie powinno być konieczne.

Tagi: klient, umiejętność, konflikt | Mapa strony

Najpopularniejsze

  • CV to ważny element naszych poszukiwań pracy. Źle napisany życiorys często skreśla nasze szanse pod...
  • Samochód ciężarowy. Praga V jest pierwszym w naszym zestawieniu i z całą pewnością nie ostatnim sam...
  • Firma, które nie ma serwisu internetowego nie ma dużych szans na sukces. Owszem, są takie branże, k...

Praca taksówkarza

Tanie przeloty do Portugalii wcale nie są rzadkością. Większość osób z Polski, którzy lecą tam w celach turystycznych raczej korzysta z low costów, bo jest to najmniej kosztowna forma latania do tak odległego nam mimo wszystko europejskiego kraju. Je...