Marketing oraz reklama czyli ich rola w życiu codziennym

Reklama i marketing W każdej stacji telewizyjnej, co najmniej kilkanaście razy dziennie można natknąć się na tak zwane bloki reklamowe, czyli zestawienie kilku reklam następujących po sobie. Reklama w telewizji jest spotykana bardzo często i praktycznie każdy może ją obejrzeć. Reklamy te, ze względu na to, że na dłużej skupiają uwagę potencjalnego klienta danej firmy, przynoszą z reguły najlepszy skutek. W tych filmikach zawsze występują osoby piękne, uśmiechnięte, zadowolone z życia i ogólnie zachwycone z produktu, który reklamują. Zachęcają widzów do zakupu reklamowanych przez nich produktów i przekonują go, że ten konkretny produkt jest najlepszy na świecie i że nie ma absolutnie żadnych wad. Niestety dlatego też reklamy często zawierają spore przekłamania, ponieważ nie informują klientów o wadach danego produktu, które niewątpliwie posiada, ponieważ nie ma na świecie takiej rzeczy, która by miała same plusy, a żadnego minusa. Takie rozwiązanie jest niestety niemożliwe, a reklamy niestety nie informują nas o tym drugim.

Nie da się ukryć, że z reklamą mamy do czynienia na każdym kroku. Wszędzie wiszą wielkie billboardy, które reklamują coś niezmiernie interesującego. Gdy otworzymy gazetę, pierwsze, na co zwrócimy uwagę, to właśnie reklamy. Mamy jeszcze różnego rodzaju gazetki reklamowe, które ktoś zostawia na naszych wycieraczkach. Reklama jest także w radiu i w telewizji, dlatego wydaje się, że nie możemy od niej uciec. Czasami wcale jednak nie chcemy tego robić. Oglądanie reklam jest formą rozrywki, a przecież o zabawę nam chodzi. Czasami lubimy oglądać reklamy bez wyraźnego powodu. Oglądamy je także dlatego że możemy się dowiedzieć o nowościach, o zupełnie nowych produktach, które właśnie wchodzą na rynek. Widzimy także zwiastuny filmów i na tej podstawie wybieramy czy chcemy się na nie udać czy nie. Reklama zajmuje dzisiaj poważne miejsce w naszym życiu. Jednak trzeba i w tej kwestii znaleźć odrobinę umiaru, żeby reklamy nie zdominowały naszego życia. Nie jest to bowiem coś, co zasługuje na szczególną uwagę.

Kiedy wychodzimy do centrum miasta, co co chwile natykamy się na ulotkowiczów wpychających w nasze ręce drukowane reklamy. A to sklep, bank, czasami pizzeria lub dyskoteka. Projektowanie i drukowanie ulotek pochłania miliony złotych, zyskują na tym najbardziej pseudo agencje reklamowe i drukarnie, bo przecież nie sami reklamodawcy. Ulotek jest zbyt wiele, są wszechobecne i zupełnie nie zwracamy już na tę formę reklamy uwagi.Inwestowanie w reklamę ulotkowa jest najgorsza i najbardziej bezsensowną formą reklamy. Ona się sprawdzała dziesięć lat temu, dziś jest tego zbyt dużo. Jeśli jesteśmy przedsiębiorcami i w ten sposób chcemy promować markę swojej firmy to musimy wiedzieć, że nasze ulotki zginą wśród setek innych. Nie przysporzy nam to klientów, za to dostaniemy sporą fakturę - projekt, druk i samo rozdawanie tych ulotek kosztuje i ktoś zapłacić musi. Lepiej powiesić kilka estetycznych plakatów, niźli rozdawać tysiące ulotek.

Najpopularniejsze

  • "Proces podejmowania decyzji dotyczących reklamy składa się z następujących stadiów: - ustalanie ce...
  • Masz wyższe wykształcenie, ekonomiczne i szukasz pracy? To nie będzie łatwe zadanie. Najprawdopodob...
  • W każdej stacji telewizyjnej, co najmniej kilkanaście razy dziennie można natknąć się na tak zwane ...

Kary dla pracowników

Pracodawca może dać pracownikowi karę jeśli na to zasłużył. Są różne sytuacje i zachowania złe, za które szef musi ukarać pracownika. Pierwszą taką sytuacją jest nieprzestrzeganie przepisów przeciwpożarowych i zasad higieny pracy. Następną taką sytua...