Uległość reklamie

Praca Większość z nas uważa, że nie ulega reklamom. Możemy sobie to wmawiać i możemy przekonywać innych, ale prawda jest taka, że niestety reklamom ulegamy wszyscy i nie możemy się przed tym obronić. Specjaliści od reklamy dobrze wiedzą, co zrobić, żeby nas naciągnąć. Reklama musi być pokazywana bardzo często, ale musi być bardzo krótka, nie chodzi wcale o to, że czas antenowy jest drogi, ale o psychologię każdego człowieka. Nie jesteśmy w stanie się od tego uwolnić, bo reklama jest wszędzie. Jeśli jest często pokazywana i trwa krótko, to musi jeszcze sprawić, że zapamiętamy nazwę produktu. Reklamodawcom tylko o to chodzi. Zazwyczaj pamiętamy tylko początek i koniec reklamy, dlatego też nazwa produktu pojawia się na samym początku i na zakończenie reklamy, informacje ukryte w środku nie są istotne, więc można je ominąć. Jeśli zapamiętamy nazwę i potem idziemy do sklepu, to reklamodawca ma gwarancję, że kupimy jego produkt, bo czujemy, że jest to coś znanego. Przez takie zabiegi bardzo łatwo dajemy się nabrać. Reklama jako komunikat, który ma różne korzyści i różne pewnego rodzaju zagrożenia, ma również najróżniejsze formy. Reklama dzieli się zatem na różne reklamy. Znana jest nam chociażby reklama podprogowa, reklama informacyjna, reklama przypominająca, reklama stabilizująca, reklama ukryta czy też reklama uciążliwa albo wprowadzająca w błąd. Jest to podział reklam ze względu na treść, jednak jest jeszcze podział na reklamy ze względu na media. Wtedy jest chociażby reklama internetowa, reklama telewizyjna, reklama prasowa, reklama radiowa czy też reklama mobilna albo reklama znana jako reklama tranzytowa

Tak więc, cel reklamy jest prosty to poinformować potencjalnych nabywców o produkcie i skłonić ich do działania - poszukiwania informacji dotyczących produktu, umówienia się na spotkanie, wejścia do sklepu, dokonania zamówienia, a w efekcie zakupu produktu. Reklama umożliwia wiarygodny, szybki i efektywny przekaz. W przeciwieństwie do innych narzędzi marketingowych, takich jak public relations, reklama umożliwia nadzorowanie przekazu, jego umiejscowienia czy częstotliwości nadawania . Istotnym celem reklamy jest również uspokojenie tych klientów, którzy dokonując zakupu nie są przeświadczeni słuszności swego wyboru czy też usługi.el kampanii reklamowej nie musi być bezpośrednio związany z wielkością sprzedaży, celem może być np. wzrost znajomości marki, co dopiero w przyszłości zaowocuje wzrostem sprzedaży . Przy tworzeniu reklamy - jak również promocji - często wykorzystuje się regułę AIDA. W skrócie oznacza ona kierowanie się kolejnymi etapami, które dają sukces: - A (attention) - ma na celu przyciągnięcie uwagi, - I (interest) - ma sprowokować zainteresowanie przedmiotem (podmiotem) reklamy, - D (desire) - obudzenie pożądania, chęci posiadania, - A (action) - spowodowanie akcji poprzez dokonanie zakupu.

Najpopularniejsze

  • Należy sądzić, że reklama sama w sobie nie jest niczym złym. Mimo to nie sposób oddzielić manipulac...
  • Pracodawca może dać pracownikowi karę jeśli na to zasłużył. Są różne sytuacje i zachowania złe, za ...
  • W pracy lubią nas wykorzystywać. Pracujemy więcej i dłużej niż należy nie dostając za to wynagrodze...

Nauka

UJ już dawno przestał być najlepsza uczelnia w Polsce, została mu tylko taka opinia, owszem są dobre kierunki, ale na pewno nie był to mój kierunek i z mojego osobistego doświadczenia wynika, ze UJ-towi do najlepszej uczelni w Polsce coraz więcej bra...