Ulotki

Praca Kiedy wychodzimy do centrum miasta, co co chwile natykamy się na ulotkowiczów wpychających w nasze ręce drukowane reklamy. A to sklep, bank, czasami pizzeria lub dyskoteka. Projektowanie i drukowanie ulotek pochłania miliony złotych, zyskują na tym najbardziej pseudo agencje reklamowe i drukarnie, bo przecież nie sami reklamodawcy. Ulotek jest zbyt wiele, są wszechobecne i zupełnie nie zwracamy już na tę formę reklamy uwagi.Inwestowanie w reklamę ulotkowa jest najgorsza i najbardziej bezsensowną formą reklamy. Ona się sprawdzała dziesięć lat temu, dziś jest tego zbyt dużo. Jeśli jesteśmy przedsiębiorcami i w ten sposób chcemy promować markę swojej firmy to musimy wiedzieć, że nasze ulotki zginą wśród setek innych. Nie przysporzy nam to klientów, za to dostaniemy sporą fakturę - projekt, druk i samo rozdawanie tych ulotek kosztuje i ktoś zapłacić musi. Lepiej powiesić kilka estetycznych plakatów, niźli rozdawać tysiące ulotek.

Sukces to słowo, jakie uwielbia chyba każdy człowiek. Każdy chciałby w swoim życiu odnieść sukces, ale oczywiście dla każdego sukces oznacza całkowicie coś innego. Spójrzmy chociażby na ludzi, którzy robią to, co kochają. Dla nich sukcesem jest praca, która przynosi im po prostu satysfakcje, w której czują się szczęśliwi i spełnieni. Dla innych ludzi sukcesem jest chociażby to, że istnieją w mediach, co najgorsze - nie ważne co się o nich mówi, ważne, że w ogóle się mówi. Są również tacy, którzy najbardziej dbają o swoje firmy i dla których sukces wiąże się z największą możliwą ilością pieniędzy, jaką mogą zdobyć w danym roku czy też miesiącu, i to liczy się najbardziej. Tak czy inaczej, sposobów na to aby odnieść sukces jest bardzo wiele i wszystko najczęściej zależy po prostu od osób, którym na tym zależy. Najczęściej jednak w osiągnięciu tego, co każdy pragnie, czyli by osiągnąć sukces istotna jest jedna ważna rzecz, bez której sukces niejednej firmy byłby co najmniej utrudniony - chodzi oczywiście o siłę jaka niesie za sobą reklama.

Reklama ciągle stwarza różnego rodzaju, również o charakterze komunikacyjnym. Buduje publicznie istniejący świat ("częściowej fikcji"), świat niezupełnie na serio. Reklama mówi o ludziach, przedmiotach, zdarzeniach czy zjawiskach istniejących w realnym świecie, namacalnych i dostępnych dla konsumenta. Taki komunikat można przekazać na wiele sposobów - poważnie lub żartobliwie; za pośrednictwem nieznanych ludzi czy znanych aktorów, ale również postaci animowanych czy kukiełek. Człowiek jest w reklamach przedstawiany zwykle w barwach pozytywnych. Reklamowany produkt lub usługa przezeń nabyta pokazywana jest jako bezpośredni powód szczęścia człowieka. Bohaterom reklam wszystko się udaje, dobrze powodzi, nie mają smutków, zmartwień, nie chorują, nie umierają, dobrze się bawią i cieszą zdrowiem i życiem. A jeśli przypadkiem spotka ich coś złego, to szybko znajdują na to lekarstwo - w postaci reklamowanego produktu lub usługi. Taki sielankowy, rajski wręcz obrazek ma ogoromny potencjał perswazyjny. Konsument chce się często utożsamić z bohaterem reklamy, wieść łatwe, dostatnie i przyjemne życie. Odbiorca reklamy wierzy, iż zakup reklamowanej usługi czy produktu umożliwi mu to. Jednak reklama nie mówi nigdy pełnej prawdy na temat reklamowanego produktu, zatajając przed klientem wiele faktów i przedstawiając jedynie te, które są korzystne z punktu widzenia hipotetycznego klienta. Zdarza się nieraz, że dość duża część tekstu reklamowego jest fikcją, bajką wyssaną z palca przez speców od marketingu. To właśnie wielki sekrtet reklamy - jest ona zbudoana głównie na fikcji. Reklamy mają za zadanie budować takie szuczne i nie prawdziwe światy, przyjmowane i akceptowane przez społeczeństwo. Tekst reklamy tak naprawdę nie przekazuje odbiorcy żadnej treści - przekazuje jedynie pozytywne odczucia i skojarzenia zmiany na lepsze po zakupie tego cudownego złotego środka, dla którego reklama powstała. A wszystko to, jak wiadomo, sprowadza się do jednego - do pieniędzy.

Najpopularniejsze

  • Przekaz telewizyjny dociera do około 98% populacji w Polsce. Żadne inne pojedyncze medium nie nie m...
  • Bardzo rzadki samochód. Morgan 4/4 III jest zdecydowanie jednym z najrzadszych samochodów w całej h...
  • Kiedy wychodzimy do centrum miasta, co co chwile natykamy się na ulotkowiczów wpychających w nasze ...

Praga V

Samochód ciężarowy. Praga V jest pierwszym w naszym zestawieniu i z całą pewnością nie ostatnim samochodem ciężarowym. Jest to również jednocześnie pierwszy samochód ciężarowy, który kiedykolwiek został wyprodukowany przez markę Praga. Jest to niewąt...