Zmiany w reklamie

Praca Nie każdy pamięta, w jaki sposób wyglądały kiedyś reklamy. Bardzo modne były reklamy porównawcze, zwłaszcza jeśli chodziło o proszki do prania czy inne detergenty używane w każdym domu. Pokazywano wtedy dwa proszki, jeden dobry, drugi zły. Ten dobry był oczywiście produktem reklamodawcy, a ten drugi został wyprodukowany w jakiejś innej firmie. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że proszek zły wymieniano z nazwy i wcale się z nim nie cackano tylko nieźle obrażano i producenta i wytykano wady produktu. Dzisiaj trudno nam to sobie wyobrazić. W reklamach jest to po prostu "inny proszek", firmy nie jakiejś konkretnej, ale po prostu innej niż ta, która się reklamuje. Wcześniejsze reklamy były bardziej agresywne, bo walczyły wszystkimi środkami o pozyskanie klientów. Dzisiaj wiele się zmieniło i reklamodawcy robią to w łagodniejszy sposób, chcąc raczej zachęcić klienta do kupna swojego produktu, a nie wytykać wady produktu innej, konkretnej firmy. Reklama jako coś, co pozwala na zaistnienie i na pewnego rodzaju przekonanie do czegoś, coś, co daje ogromne korzyści ale również jest to coś, co może powodować pewne wady. Otóż reklama to nie tylko korzyści z zainteresowania, ale również przekazywanie ludziom pewnego rodzaju informacji nieprawdziwych. Reklama bowiem może wzbudzać zbyt duże potrzeby konsumpcyjne, może wprowadzać w błąd,czyli namawiać do czegoś co nie jest takie jak wygląda, no i oczywiście reklama może również promować zachowania, które tak naprawdę nie są społecznie dobre. Oprócz tego reklama może po prostu manipulować odbiorcami w taki sposób, by mieć z tego korzyść. Zatem ostrożności nigdy za wiele.

Reklama skupia uwagę wszystkich, tak konsumentów jak i firm badających rynek, producentów oraz agencji reklamowych. Koszt reklamy skłania do analizy jej doboru, struktury oraz trafności a także właściwego odniesienia do produktu i przede wszystkim jej skuteczności. Reklama służy różnym celom a sprowadzenie jej zadania wyłącznie do zwiększenia sprzedaży produktu, jest uproszczeniem. Reklama musi rodzić pozytywne postawy wobec marki. Powinna także rodzic intencje zakupu i sprawiać, iż indywidualni konsumenci nabędą reklamowany produkt oraz będą go kupować stale. Jest ona narzędziem pozycjonowania produktu i jego repozycjonowania. Reklama powiadamia również, że stary i dobrze znany produkt zmienił opakowanie, że trwa właśnie promocyjna sprzedaż, że jest już dostępny w opakowaniach o małej pojemności (na przykład w saszetkach do jednorazowego użycia), że właśnie go udoskonalono, że wprowadzono na rynek różne jego warianty (na przykład zapachy), że linię marki rozszerzono o kolejny produkt (np. poszerzenie serii produktu o dodatkowy produkt: oprócz szamponu mamy już na rynku także odżywkę do włosów). Pozornie ta funkcja jest czysto informacyjna, ale taka informacyjna reklama przypomina o marce, wzmacnia jej znajomość, przyciąga do niej konsumentów, mówiąc: "...ciągle udoskonalamy nasz produkt, dbamy o wasze potrzeby, staramy się też wyjść im naprzeciw".

Najpopularniejsze

  • Bardzo rzadki samochód. Morgan 4/4 III jest zdecydowanie jednym z najrzadszych samochodów w całej h...
  • "Proces podejmowania decyzji dotyczących reklamy składa się z następujących stadiów: - ustalanie ce...
  • O sytuacji na rynku pracy w dobie kryzysu.Wiele słyszy się o tym, że kryzys powoduje redukcję miejs...

Hasła reklamowe

Hasła reklamowe, czyli inaczej slogany, są nieodłącznym elementem reklamy prezentowanej w każdym typie mediów. Można powiedzieć, że mimo iż z pozoru wydają się mało znaczące, to zespalają cały projekt reklamowy i pozwalają mu dotrzeć do większej rzes...